MACAM MANA BUAT HERBALIFE PART TIME, DMO, MACAM MANA MINUM SHAKE.


                                                                 
                                                                   PEACE !! (^_*)V




Bismillah..

Ramai sangat yang tanya macam mana aku buat Herbalife ni part time and generate income. *fuh! lap peluh kejap.* Letih sangat nak jawab. Ada jugak yang tanya macam mana aku minum shake hari-hari, macam mana aku turunkan berat badan, apa DMO aku dalam herbalife. *Lap peluh lagi.*

Emm ada jugak yang cakap TERinspired dengan aku. TER disitu bermaksud secara tak sengaja. Hehe. MashaAllah. Tolong jangan kagum dengan aku. Aku tersangatlah slow dalam Herbalife ni. Serious tak tipu. Kalau korang baca blog aku dari dulu, korang akan tau how slow i am in this business.

Jom kita rewind sikit ye. Aku wif my family start makan product Disember 2005. Sekarang dah dekat 7 tahun dah. (Sebab tu aku comel) Hahaha. Shut up! *Lempang laju2* Aku sign up as a distributor Mac 2012. Sebab tu kalau tengok ID Herbalife aku MY14****. Ohh Emm Gee gila veteren aku dalam Herbalife ni! Aku suka attend STS, Spectacular, HOM sebab event Herbalife sangat fun. Mix around dengan orang2 yang positif buat aku pun jadi positif jugak tapi i'm not really into the business. Well, customer ade lah tak sampai 10 orang. How cool is that? Takde WHY yang besar dalam Herbalife.

Dapatlah income RM200 ke RM300 sebulan. As a FULLTIME STUDENT, tak bangga kau dapat generate income lebih bila orang lain tak de duit? Alhamdulillah. Dapatlah isi duit minyak kereta bulan-bulan. :)

Disember 2011.

Dah macam diari dah aku rasa sekarang. Hehe. Aku decide jadi SUPERVISOR on the 19th. Masa tu VP aku 00.00vp. Hehe. Kau tak nampak ke perjalanan aku dalam Herbalife sangat lembab? Dah cakap memang takde WHY kan. Untuk seorang student dapat extra income RM200 ke RM500 sebulan dah bersyukur sangat tau! Siap boleh mengalir-alir air mata lagi. Sepanjang setahun setengah aku cuma tengok je macam mana orang lain buat bisnes. Pergi event. Yes itu yg aku tak tinggal. (Oke tipu. Banyak jugak tinggal. Ada lubang2. Hehe.)

On the 19th decide jadi supervisor. Banyak suara kata aku gila. Tapi aku nak jugak. Aku tahu aku boleh walaupun kabur gila jalan masa tu. Sehari sebelum EOM aku dapat completekan 3000vp. Aku jadi supervisor secara buddy. Meaning to say kitorang short lagi 2000vp. Hari EOM aku buntu. Takde solution. Tapi when I say I want it badly, im going to go for it.

Ade orang nangis-nangis nak jadi supervisor sebab kata susah. Baru SUPERVISOR. Belum WORLD TEAM ke GET TEAM ke MILL TEAM ke.

Tak rasa nak hantuk kepala kat dinding ke siapa yang nangis2 tu? Hehe. So, JANGAN GIVE UP. EOM sampai 12 tengah malam. Pukul 5pm, aku settlekan another 1000vp. Pukul 11malam another 1000vp. Complete 5000vp Alhamdulillah.

Conclusion dia sekarang, tak kira lah korang tengah go for Senior Consultant ke, Success Builder ke, Supervisor ke, World Team ke, even Pres team pun, ingat satu benda dalam kepala JANGAN GIVE UP. Cool lah! EOM sampai 12am kot. Yang kau duk nangis tak henti2 pukul 3pm tu apehal.

DMO

Tiap-tiap kali orang tanya apa DMO aku, tiap-tiap kali tu jugak aku jawab,
Facebook, Blog, Circle of Influence (COI)


Apa sangatlah yang budak hingusan belajar MUST di ceruk petaling jaya ni boleh buat selain online? Sob sob sob. Nak nak pulak lah kan course Business Study menguji iman yang penuh di dada ecece. Memang tahap busy tu kemelampauan keamatan. Tu yang banyak skip event jugak sebab memang menjadi kebiasaan kelas on weekend. Sedih kan?



Malu lah nak tulis status kat Fb tu. Tak tau lah nak tulis apa.

Ish tak payah malu lah. Kau bukan buat benda jahat. Kalau method booth kena invest duit, Fb free je kan, kau pulak guna WIFI universiti atau kolej je. Ape cer der? Free kot. Dari tulis benda merepek2, baik kau update status pasal Herbalife, ada rezeki Allah nak bagi dapat jugak kau duit sampingan inshaAllah. Taktau lah cane nak buat presentation online.



Banyak pulak alasan kau kan. Nak buat ke taknak ni?! *Oke emo jap.*

Aku dulu pun tak pandai jugak tapi aku dah takde cara lain nak tolong orang sihat macam aku. Ni je cara dia. Jadi setiap presentation yg gagal, aku tak pernah give up. Teruskan lagi. Alhamdulillah sekarang makin mudah. Untuk orang yg buat part time, lagi2 student serious Fb sangat membantu korang. Apa yg korang kena ada USAHA. Lepas tu apa adik2? JANGAN GIVE UP. TERUSSSSSSKAN! Masterkan satu2 DMO.

Blog pulak ha macam sekarang. Aku ni kurang pandai bercakap. Tapi aku suka menulis. Tapi ha kau kalau kau tengok cara penulisan aku zaman mula2 berblog dulu, oiiii malu mak! Hodoh bebenor! Hahaha.

COI COI ni memang tak pernah habis. Dari Fb jugak sebenarnya. Apa guna kalau kawan kat Fb sampai 1000orang tapi sorang pun kau tak berjaya tolong?! *Ni yang nak emo lagi ni.*

Hey, kita bukan salesman tau! Kita ni PERSONAL WELLNESS COACH! Kita coach orang jadi sihat, dapatkan berat badan ideal. Bukan badan je sihat, SEL pun SIHAT. Dah kata NUTRISI SELULAR.



Tapi diorang taknak pun makan shake. Susahlah.

Kalau bukan sekarang, InshaAllah satu hari nanti diorang akan terbuka hati nak makan shake. Doalah dekat Allah. Bila doa lagi banyak, Allah lagi sayang. Allah tu suka sangat usha kita dari jauh tau. Doa ye. :)



Kalau aku yang buat PART TIME boleh buat, kenapa korang BANYAK ALASAN? :)
Macam mana awak amek shake?

Ni soalan yang selalu buat aku susah hati sebenarnya. Huhu. Tolong jangan compare cara aku minum shake dengan coach korang minum shake. Semua orang ade cara tersendiri. Tolong tolong tolong jangan compare. Apa-apa yang korang tak puas hati, tak faham, ragu-ragu, contohnya macam "Buat shake pakai shaker cup ke blender lagi sedap eh?", emm benda2 basic macam ni sila tanya coach anda ye. :)

Simple said, aku amek shake 2 kali sehari. Setiap serving 2sudu bukit Formula 1 + 2 sudu flat Formula 3. Malam aku kurangkan F3 satu sudu. Air setiap hari 8 ke 9 liter. Sama je kan macam coach korang ajar. Kesian dia tau kalau tau korang ragu2 dengan dia.

Ha ni lagi satu nak kena babap bila ade orang yang mengadu takde coach. Coach2 sekalian sila jaga customer anda baik2 ye. Dia dah beli product dengan awak, tolong lah coach die elok2. Tak kesian ke dengan orang lain. Ish ish ish. Beli product dengan orang lain, orang tu dapat untung tapi orang yang tak dapat pape pulak yang tolong coach free. Herbalife ada ETIKA. Tolong ikut. Company sangat best tau! Sila ikut. Nanti Dato' Ronnie babap bontot baru tau! Degil ni! :p

Tak kiralah DMO ke cane amek shake ke yang paling penting apa? BERTAHAN! Kalau baru minum shake sebulan dengan harapan turun 10kg? Meh sini aku tolong jawabkan. HEY KAU NAK AKU LEMPANG KAU TAK? KAU BINA BADAN 10 TAHUN TAPI NAK TURUN 10KG SEBULAN? Oke behave balik. Sila bersabar ye. Badan lain2. Yang penting ikut cakap coach, jangan melawan, jangan buat teori sendiri. :)

Untuk yang nak buat bisnes, bertahan je. Nanti lama-lama kau pun boleh naik stage share story. Aku pun belum lagi.* Soon InshaAllah.

Aku suka ayat Makyang (Auntie Rahimah - Exec Pres Team Melayu Pertama Malaysia);

Bila niat kita ikhlas nak tolong leader kita move to the next level, Allah pun akan tolong mudahkan jalan kita InshaAllah.

Jom bersihkan hati masing2 ye. :)

Macam mana nak bersihkan usus supaya cantik jelita macam usus saya? Minum aloe.

Macam mana nak dapat kulit selembut bontot bayi macam awak? Telan shake. 


Macam mana nak buat income dengan Herbalife ni? Jumpa saya dekat STS Times Square setiap hari Ahad jam 11am. Sila call saya dulu. +6017 991 9715. Dah cakap tadi kalau nak berjaya ikut cakap coach kan? :)





                  ♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Qis ! Komen Kalau Suka ! ♥











0 orang nak tahu RAHSIA Qis:

HERBALIFE FORM !! ( for series buyes )

Name:
Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kedah
Perlis
P.Penang
K.Terengganu
Kelantan
Bangi
Kajang
Sri Kembangan , Serdang
Johor
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Extra income
Improve healthy
Improve energy
Improve prob skin
extradionary

Extra information that can help me to guide you.

This online form was provided by Freedback.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...